Política de fotògrafs de confiança de Street View
Aquesta política s'aplica a tots els participants de confiança de Street View que recullen imatges en nom dels seus clients per utilitzar-les en productes de Google.
La nostra política de fotògrafs de confiança de Street View cobreix quatre àrees:
- Requisits de transparència: informació que has de compartir amb els teus clients.
- Pràctiques prohibides: coses que no pots fer si vols publicar o gestionar imatges penjades en productes de Google en nom dels teus clients.
- Directrius de brànding: quin és l'ús adequat dels elements de brànding de Google.
- Requisits de qualitat: com has d'organitzar els comptes publicitaris de Google dels teus clients.
Requisits de transparència
Perquè els clients puguin entendre plenament els avantatges de penjar imatges en productes de Google, han de disposar de la informació adequada per prendre decisions fonamentades. Per tant, demanem a tots els participants de confiança que siguin transparents pel que fa a la informació que influeix en aquestes decisions. A banda de complir els requisits que s'indiquen tot seguit, cal que els participants de confiança facin tot el que estigui a les seves mans per facilitar als seus clients qualsevol altra informació que els sol·licitin.
Quan venguis serveis fotogràfics, és important que ho facis amb la mateixa transparència i que tinguis clar quins són els teus drets i les teves obligacions, atès que les fotografies pertanyen a altres persones i marques, i estan subjectes a les lleis locals corresponents.
Taxes i costos dels serveis
Els participants del programa de confiança acostumen a cobrar una comissió de gestió pels valuosos serveis que proporcionen, i els compradors de les imatges han de saber si se'ls cobraran aquestes comissions. Com a mínim, has d'informar els clients nous per escrit abans de cada primera venda i comunicar l'existència d'aquestes comissions i dels costos a les factures dels clients.
Per als compradors d'imatges amb pressupostos més ajustats (que potser no tenen ni els recursos ni l'experiència dels grans compradors d'imatges) és especialment important saber què han d'esperar quan treballen amb un fotògraf de confiança de Street View.
Representació honesta
Com a participant del programa de confiança de Street View, no pots presentar-te com si fossis empleat de Google, ni donar-ho a entendre. Presenta't de manera honesta com una entitat comercial completament independent i informa els teus clients del paper limitat de Google com a servei de publicació.
Responsabilitat individual
Tot i que les imatges que es publiquen solen mostrar-se a Google Maps en qüestió de segons, pot ser que es rebutgin posteriorment si no compleixen la política de continguts aportats pels usuaris de Maps ni les condicions del servei de Google Maps.
- Si Google Maps suprimeix les imatges que s'han encarregat, resoldre el problema serà responsabilitat del fotògraf i del propietari de l'empresa.
- Recomanem que els fotògrafs corregeixin o substitueixin al més aviat possible les imatges que no compleixen les nostres polítiques (i que s'assegurin que Google Maps les aprovi) o que reembossin l'import íntegre del servei al client si no poden solucionar el problema.
Propietat de les imatges
En les relacions entre els propietaris d'empreses i els fotògrafs, recomanem signar un contracte per escrit que especifiqui les condicions de l'acord, la garantia i els drets de propietat en el futur.
- Determina a qui pertanyeran les imatges un cop finalitzi la sessió fotogràfica. Si seran propietat del fotògraf, assegura't que el propietari de l'empresa sàpiga com podrà utilitzar les imatges sense infringir els drets d'autor del fotògraf. No es pot publicar la mateixa imatge en dos comptes diferents, com ara al compte del fotògraf i al del propietari de l'empresa.
Compliment de la legislació
Assegura't de complir la legislació aplicable en oferir els teus serveis als clients. No falsegis les teves competències ni la qualitat final de la feina que fas. Assegura't de tenir l'assegurança adequada per desenvolupar la feina per a la qual t'han contractat.
Visibilitat de les imatges
Google no tindrà en compte cap acord comercial ni contractual entre tercers a l'hora de classificar les imatges a Google Maps, ni tampoc els acords entre propietaris d'empreses i fotògrafs. El fet que el propietari d'una empresa hagi pagat una sessió fotogràfica a un fotògraf professional no influirà en la classificació de les imatges a Google Maps ni en la manera com s'hi mostraran.
Absència de conflictes d'interès
Alguns programes de Google (especialment Local Guides) requereixen que la participació dels seus membres no sigui professional, és a dir, que no rebin una compensació econòmica pel contingut aportat. Si ofereixes serveis de pagament (per exemple, si et promociones com a proveïdor de confiança de Street View), és important que no vinculis aquestes activitats professionals amb d'altres que no ho siguin i que es duguin a terme de manera imparcial, com ara publicar una puntuació o escriure una ressenya com a Local Guide.
Ús adequat de les marques de Google
Només els fotògrafs o les empreses que hagin obtingut l'estat de membre de confiança poden utilitzar la marca Street View de Google Maps i la insígnia de confiança com a recursos de màrqueting. Com a fotògraf de confiança, et convidem a utilitzar-les per mostrar amb orgull el teu estat de membre destacat. Els professionals de confiança poden fer servir la insígnia de confiança, la marca denominativa i els elements de marca, com ara Google Maps o Street View, o qualsevol altre logotip relacionat. A continuació s'indica què pots fer i què no amb aquests elements. Si creus que un usuari infringeix les directrius de Google relatives als usos permesos dels recursos de marca, pots informar-nos-en. Pel que fa a la resta dels recursos de marca de Google, pots informar-nos d'usos inadequats.
Ús de la insígnia de confiança
- Utilitza només la insígnia de confiança i els elements de marca si ets un membre certificat del programa de confiança de Street View.
- Pots mostrar la insígnia de confiança on vulguis, però sempre sobre un fons blanc amb marges suficients.
- Només pots utilitzar la insígnia de confiança en combinació amb el teu nom o amb el nom i el logotip de la teva empresa.
- Pots utilitzar la insígnia de confiança i els elements de brànding en llocs web, presentacions, roba d'empresa i materials comercials impresos.
- Assegura't que la insígnia i els elements de marca no siguin el més destacat de la pàgina o la peça de roba.
- No modifiquis els logotips ni les referències a la marca de Google Maps, de Street View o de la insígnia de confiança. Això inclou afegir gràfics i estirar les imatges o traduir-les.
- No facis servir la insígnia de manera enganyosa ni abusiva. Per exemple, no utilitzis la insígnia de manera que suggereixi que Google promociona un determinat producte o servei.
Quan venguis els teus serveis
- Ofereix fotos de 360° professionals com a part dels teus serveis empresarials.
- Quan interaccionis amb les empreses, no falsegis informació ni els amaguis que formes part del programa de confiança.
- No vinculis els serveis de pagament que ofereixes (per exemple, si et promociones com a proveïdor de confiança de Street View) amb la teva condició de Local Guide.
Brànding al teu lloc web
- No utilitzis Google, Google Maps, Street View, la insígnia de confiança ni cap altra marca de Google (o cap element que s'hi assembli) al nom d'un domini.
- Pots mostrar la insígnia de confiança al teu lloc web.
Brànding al teu vehicle
- Si utilitzes imatges en un vehicle, només pots fer servir la teva marca i el teu logotip.
- No facis servir al vehicle cap element de brànding de Google, com ara la icona, la insígnia o el logotip de Street View.
Brànding al nadir o zenit de les imatges de 360°
- Utilitza el logotip o el nom de la teva empresa, amb la mida respectiva, al nadir o zenit. Consulta les directrius sobre polítiques per veure els criteris específics de format.
- Si inclous elements de marca al nadir de les imatges o al sostre del teu vehicle, has de tenir present el següent:
- directrius d'ús de la informació geogràfica, així com la resta de directrius sobre l'ús de les marques comercials de Google.
Anunciar la teva empresa a Google Ads
Si vols, pots anunciar la teva empresa a Google Ads i fer servir el terme "programa de fotògrafs de confiança" als teus anuncis. Tingues present que no pots utilitzar la marca "Street View" per si sola ni cap altra marca de Google als anuncis.
Brànding al teu perfil d'empresa a Google
Si tens un perfil d'empresa a Google, has de respectar les polítiques de Google Business Profile i, específicament, les directrius per representar la teva empresa a Google.
No facis servir Google, Google Maps, Street View ni cap altra marca de Google (o cap element que s'hi assembli) al nom del teu perfil d'empresa a Google.
Podràs penjar la insígnia de confiança al teu perfil una vegada se t'hagi concedit l'estat de confiança.
Nota: si no segueixes aquestes directrius, podries perdre el teu estat dins el programa i el dret de fer servir la insígnia de confiança, així com la resta d'elements de brànding.
Requisits de qualitat de les imatges de confiança
Qualitat d'imatge
- 7,5 megapíxels o més (3840 x 1920 píxels)
- Relació d'aspecte de la imatge de 2:1
- Cap buit a l'horitzó de les imatges
- Cap error important en la unió de les fotos
- Nivell de detall adequat a les zones clares i fosques
- Nitidesa: sense desenfocament de moviment, enfocament correcte
- Cap efecte o filtre molest
Connectivitat
- Totes les fotografies de 360° connectades han de mantenir una línia de visió clara
- Fes les fotografies deixant 1 metre de distància en interiors i 3 metres en exteriors
- Per augmentar les probabilitats que puguem connectar-nos al teu contingut, amplia la col·lecció a un carrer
Adequació
- Consentiment per mostrar persones i llocs
- Ubicació geogràficament precisa
- Cap espai generat amb ordinador
- Cap atribució més enllà del nadir
- Cap contingut il·legal o que inciti a l'odi
Pràctiques prohibides
Contingut inadequat
Trobaràs informació sobre continguts prohibits i restringits a la política de continguts aportats pels usuaris de Maps.
Pots informar-nos de l'existència de contingut inadequat amb l'enllaç "Informa d'un problema".
Afirmacions falses, enganyoses o poc realistes
Volem que els clients prenguin decisions fonamentades quan treballin amb fotògrafs de confiança de Street View, per la qual cosa has de ser honest i veraç a l'hora de descriure la teva empresa, els serveis que ofereixes, els costos associats a aquests serveis i els resultats que el client potencial pot esperar. No facis afirmacions falses, enganyoses o poc realistes.
Exemples:
- Afirmar falsament que estàs associat amb Google
- Garantir l'emplaçament en les primeres posicions a Google Street View o a Google Maps
Comportament molest, abusiu o que no és de confiança
Els clients de Street View han de rebre dels fotògrafs de Street View un servei de tanta qualitat com caldria esperar d'una col·laboració directa amb Google. No utilitzis tàctiques molestes, abusives o que no són de confiança amb els clients que ja tens ni amb els potencials.
Exemples:
- Fer reiterades trucades comercials en fred als clients potencials
- Pressionar indegudament els anunciants perquè contractin la teva agència o perquè no en marxin
- Fer que altres persones se sotmetin als exàmens de certificació de Google en nom teu
- Pesca de credencials
- Oferir cupons de Google Ads a canvi d'un pagament
Sobre les nostres polítiques
És important que et familiaritzis amb la política de fotògrafs de confiança de Street View de Google i n'estiguis al dia. Si creiem que infringeixes les nostres polítiques, podem decidir dur a terme una revisió més detallada de les teves pràctiques i demanar-te que apliquis mesures correctives. Si es tracta d'infraccions reiterades o molt greus, és possible que t'excloguem de programa de confiança i que ho notifiquem als teus clients. A més, pot ser que et prohibim que segueixis contribuint als productes de Google Maps.
Aquestes polítiques s'afegeixen a la resta de condicions o polítiques que puguin ser aplicables a tercers, com ara:
Què passa si infringeixes aquesta política
Revisió del compliment: en qualsevol moment podem revisar la teva empresa per veure si compleix la política de fotògrafs de confiança de Street View. Si et demanem informació sobre el compliment de la política, tens l'obligació de respondre-hi en un termini raonable i de prendre ràpidament les mesures correctives necessàries per complir-la. També ens podem posar en contacte amb els teus clients per verificar aquest compliment.
Notificació d'incompliment: si creiem que estàs infringint la política de fotògrafs de confiança de Street View, és molt probable que et demanem directament que prenguis mesures correctives. Si no les adoptes dins del termini indicat, podem prendre mesures per garantir-ne el compliment. En cas d'una infracció greu o reiterada, podem prendre mesures de manera immediata i sense notificació prèvia.
Suspensió del programa de tercers: la teva participació en els programes de tercers de Google (com ara el programa de confiança de Google Street View) es basa en el compliment de la política de fotògrafs de confiança de Street View. Podem limitar o suspendre aquesta participació si detectem que has infringit les polítiques, o si no col·labores amb nosaltres a l'hora de revisar el compliment de la teva empresa.
Suspensió del compte de Maps: pot ser que suspenguem els teus comptes de Google Maps si has comès una infracció greu de les polítiques. Si es tracta d'infraccions reiterades o molt greus, és possible que suspenguem els teus comptes de Google Maps amb caràcter permanent, i no podràs seguir contribuint a Google Maps. A més, ho podem notificar als teus clients.
Informar d'una infracció de la política de tercers
Creus que algun partner extern està infringint aquesta política? Informa'ns: